Medewerkers van de BelastingTelefoon voeren een dubbele klantverificatie uit, voordat zij de percentages Werkhervattingskas (Whk) verstrekken.
Veel salarisprofessionals zijn hier niet op voorbereid. Dit zorgt voor lange wachttijden.
Belt u de BelastingTelefoon voor het opvragen van de percentages Whk? Of wilt u weten of een werkgever groot of klein is voor de gedifferentieerde premie Arbeidsongeschiktheidsfonds (Aof)? Zorg er dan voor dat u persoons- en dossiergebonden gegevens van de werkgever bij de hand hebt:
Persoonsgebonden gegevens zijn onder andere:
- geboortedatum
- postcode en huisnummer
- vestigingsadres onderneming
- KVK-nummer
- rekeningnummer
Voorbeelden van dossiergebonden gegevens:
- bedrag van de aangifte of aanslag
- inhoud uit de aangifte of aanslag
- gegevens uit de aanvraag, beschikking of brief
De medewerkers van de BelastingTelefoon stellen een persoons- en een dossiersgebonden vraag om er zeker van zijn dat ze de informatie aan de juiste persoon verstrekken. Als u de 2 vragen niet kunt beantwoorden, kunt u geen informatie krijgen over de percentages Whk of over de gedifferentieerde premie Aof.