Hier tips
Soms ervaren ondernemers technische problemen bij het beheren van een TVL-aanvraag. Dit blijkt vooral het geval wanneer ze vaststelling willen aanvragen. Of aanvullende informatie willen insturen. Met deze tips zijn deze problemen wellicht te voorkomen of te verhelpen.
Uploaden van bestand
Het klinkt makkelijk, maar kan alle verschil maken: een andere browser proberen. Wij adviseren sowieso Chrome voor het doen van de aanvraag. Ook belangrijk:
- De maximale bestandsgrootte is 10 MB;
- Het maximale aantal tekens van een bestandsnaam (incl. extensies) is 100;
- Een bestandsnaam mag géén vreemde tekens bevatten, zoals:
- spaties[ ], percentages[%], asteriks [*], valuta’s [$, …], hashtag [#], apestaart [@], uitroepteken[!], tilde [~] , …;
- De toegestane bestandsformaten zijn: jpeg/jpg, pdf, png, gif
Scrollen in formulier
Soms blijkt het niet mogelijk te scrollen in het aanvraagformulier. Meestal helpt het om de pagina te verversen. Bij geen succes, zijn dit nog mogelijkheden:
- Het verwijderen van cookies en tijdelijke internetbestanden, en daarna opnieuw opstarten van de browser.
- Andere browser proberen.
- Voor wie werkt op een mobiel apparaat zoals een smartphone of tablet: bekijk de pagina met desktopweergave. Sowieso heeft het invullen op een desktop of laptop de voorkeur.
Nog niet klaar maar taak verdwenen
Om de ergste zorg meteen weg te nemen: de taak is niet weg. Sluit de aanvrager tijdens het indienen van de vaststelling de browser of loopt deze vast? Dan is de taak tijdelijk niet meer beschikbaar. De applicatie herkent namelijk niet dat de taak is afgerond. Deze wordt daarom tijdelijk geblokkeerd om problemen met de ingevoerde data te voorkomen. Wanneer de taak voor de vaststelling is verdwenen, betekent dit dat de taak tijdelijk vergrendeld is. Na 1 uur moet de taak weer beschikbaar zijn.